À Punt augmenta un 32% la facturació publicitària en 2022

Ha superat els tres milions d’euros

La radiotelevisió pública valenciana, À Punt, ha augmentat vora un 32% la facturació publicitària en 2022 en relació a l'any anterior fins a superar els tres milions d'euros, una xifra que consolida la tendència «a l'alça» i que suposa un balanç «molt positiu» per a la cadena.

Aquestes dades testifiquen, a més, el creixement interanual per damunt del 30% en els últims tres anys. Són en total 3.042.257 euros d'ingressos de la cadena l'any 2022 que, de manera desglossada, corresponen a la facturació publicitària (2,986 milions) i a la venda d'imatges i prestació de serveis (55.567 euros), segons ha detallat la cadena en un comunicat.

El contracte programa fixava l'objectiu de facturació per a 2022 en dos milions d'euros i establia 2.250.000 per a 2023. En aquest sentit, la televisió pública indica que «les claus» del «bon funcionament» de la publicitat en À Punt són, d'una banda, les dades d'audiència que indiquen que es tracta del mitjà de comunicació valencià «pel qual més persones passen al llarg del dia» i, de l’altra, l'oferta comercial que permet, amb els seus formats en la televisió, ràdio i web «donar cabuda a tot tipus d'empreses».

El director general d'À Punt, Alfred Costa, ha destacat que aquests «tres anys seguits amb creixements entre el 30% i el 40% són un reflex dels bons resultats que la publicitat en À Punt reporta als anunciants. Aquest balanç ens demostra que À Punt és un suport publicitari essencial per a les empreses valencianes», ha assenyalat.

La facturació publicitària ha crescut un 142,5% des de 2019, un increment que és conseqüència d'un «augment de la confiança» dels anunciants valencians, en concret d'un 20% més de marques respecte a 2021, i un «excel·lent funcionament» de la comercialització de la publicitat a nivell valencià, també a nivell estatal juntament amb la resta de radiotelevisions publiques territorials.

À Punt presenta creixements en 2022 per damunt del 30% en facturació publicitària respecte a 2021 en els tres suports que comercialitza: televisió, ràdio i web. Destaca especialment el canal digital, on s'ha duplicat la facturació.

Aquestes xifres de facturació d'À Punt, ressalten des de la cadena, «es posen més en valor» tenint en compte les dades de la consultora Arce Media, que indica que el mercat publicitari espanyol «ha tancat 2022 amb un lleuger creixement de l'1,2%, mentre que en el conjunt de televisions hi ha hagut una baixada del 5,7%».