Diari La Veu del País Valencià
L’Ajuntament de València aprova la carta de serveis del Gabinet de Normalització Lingüística

L’Ajuntament de València ha aprovat la carta de serveis del Gabinet de Normalització Lingüística (GNL), que avaluarà les prestacions d’aquest recurs municipal que, entre altres treballs, s’encarrega de la promoció del valencià i fixa les fonts d’informació que permeten desplegar «processos de millora continuada».

El document és una eina de gestió de qualitat enfocada a la ciutadania en la qual es posa l’èmfasi en l’oferiment «d’informació clara» de les prestacions dels serveis i es consideren les expectatives de la ciutadania a l’hora de planificar-los, segons ha subratllat el consistori a través d’un comunicat.

Els serveis que ofereix el GNL són l’assessorament lingüístic, la formació i la promoció lingüística, així com informar de les activitats relacionades amb l’ús i els coneixements del valencià a través dels canals de comunicació propis, com ara les xarxes socials o la web www.valencia.es/gnl.

A més, la carta també inclou els compromisos de qualitat oferts, interns i externs, els indicadors de seguiment i avaluació de qualitat, així com les mesures d’esmena i compensació.

L’objectiu d’aquesta carta de serveis «no és cap altre que fer d’agent transformador per a millorar els serveis que rep la ciutadania, d’acord amb l’estratègia de millora de la gestió pública, que ha de ser inherent a l’Ajuntament de València i, en general, al conjunt de les administracions públiques», ha destacat el consistori.

La regidora de Gestió de Recursos, Lluïsa Notario, ha aprofitat l’aprovació d’aquesta eina per a fer un balanç «molt positiu» del paper que ha desenvolupat el gabinet des de l’anterior mandat fins ara per «la defensa del valencià i per la seua normalització i ús en àmbits molt diversos». «Amb el nostre govern, el valencià ha deixat d’estar arraconat i invisibilitzat, perquè lluny d’amagar-lo volem mostrar el nostre orgull per la nostra llengua i la nostra cultura», ha afirmat Notario.

En aquest sentit, ha destacat que «per fi el valencià es pot utilitzar a la casa de tots els valencians i les valencianes, garantint els drets dels veïns i veïnes que vulguen comunicar-se en valencià amb la seua administració local». «Per fer-ho possible», assegura, «ha sigut clau el paper del GNL, al qual hem dotat de persona, i ha impulsat desenes d’iniciatives d’èxit per a fer del valencià una llengua dignificada i vehicular en àmbits molt diversos com ara el de l’administració o la comunicació institucional, però també l’oci o l’entreteniment».

Comparteix

Icona de pantalla completa