Diari La Veu del País Valencià
Les I Jornades Ensenyar Fuster a Alacant busquen estratègies per a convertir l’assagista en referent dels joves

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebrarà els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. Durant les sessions es buscaran estratègies docents per a convertir l’assagista en «referent» dels joves.

La trobada està organitzada per la Comissió Joan Fuster Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conèixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’aquest fòrum, que s’inclou dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen «proporcionar als docents propostes i ferramentes didàctiques sobre l’obra de Fuster en Batxillerat i treballar la diversitat de tipologies textuals de la seua producció i la seua aplicació didàctica en l’aula segons el nivell educatiu».

Igualment, es pretenen «mostrar diferents recursos per a treballar a Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar a Fuster per a explicar-lo de nou; conèixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’autor i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional», detalla l’ens normatiu del valencià en un comunicat.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en aquesta trobada –Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson– «facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en aquests nivells educatius», asseguren des de la institució. Així, aquests professionals de la docència explicaran com acostar Fuster als sentiments de la joventut i convertir-lo en «un nom essencial per a la seua cultura».

«Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster que l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en aquests anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle XXI», assevera Carme Manuel.

L’Acadèmia ja va organitzar aquestes Jornades Ensenyar Fuster al Centre de Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny «amb un gran èxit de participació i inscripció», asseguren.

Comparteix

Icona de pantalla completa